Kommande i kårkalendern

28 Sep
Kårstämma
Date Wed 18:30 - 21:30
19 Nov
Lavinfara hajk
Sat 17:00 - Sun 13:00

Hej alla KLURiga!

Sedan Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) hade möte förra veckan har mycket hänt i världen, och tack vare ett fint initiativ av ett par av kårens ledare fylls nu Storholken med kläder, filtar, förbandsutrustning och annat som människor på flykt kan behöva. Vårt upprop via Facebook (Kårens FB, "Sollentunatipset" och "Edsvikens villanätverk") har lett till att det kommer människor med välfyllda kassar i en strid ström! Vi försöker köra in saker till S:ta Eugeniakyrkan vid Kungsträdgården varje kväll nu i sportlovsveckan. Om det är någon med STOR bil och/ eller dragkrok som är sportlovsledig så kan det även finnas behov av en tur dagtid! Fantastiskt att se uppslutningen från sollentunaborna, hur glada de är att få bidra, och även glada och tacksamma för att vi hjälper till att samla in här i Sollentuna. Tillsammans gör vi skillnad ❤

Och sen till det som vi egentligen hade tänkt skriva om efter senaste styrelsemötet ?

  • Isbanegruppen söker gamla avlagda slalomskidor
  • Återlämning av Holk- och Skutnycklar
  • Ny utemöbel vid entrén
  • 100-Årsjubiléet vill bli fler i planeringsgruppen
  • Ny Arbetsgrupp - för att söka bidrag från Stiftelser mm
  • Märken till Birkaballts funktionärer
  • Uthyrt i Holken

Ha det gott i vårsolen, önskar Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) genom Mona i Holken


Isbanegruppen söker gamla avlagda slalomskidor
För första gången på flera år har Isbanan kunnar vara öppen flera helger. Mycket uppskattat av skridskoåkare och flanörer! Isbanegruppens slädar är i behov av reparation, och de tar gärna emot ett (eller två) par utrangerade slalomskidor (att använda som medar på släden).

Återlämning av Holk- och Skutnycklar
Vi börjar få ont om nycklar att dela ut till nya ledare och funktionärer. Många av dem som slutar som ledare/ funktionärer glömmer att lämna tillbaka nyckeln, och Mona hinner inte riktigt tjata tillbaka nycklarna. Vet DU att du har en nyckel som borde ha lämnats tillbaka?! Lämna den till Mona, eller lägg den i ett kuvert med ditt namn på i brevlådan utanför Holken - så kvitterar jag den som återlämnad! Du kan även posta den till Sollentuna Södra Scoutkår, Skogstorpsvägen 372, 191 39 Sollentuna. (Och ja, nycklarna är numrerade så vi kan se vems det är, men enklast om det står namn på kuvertet!) Vi vill även ha tillbaka våra "gamla" nycklar till Holken och Skutan.

Hittar du inte nyckeln du kvitterat ut?! Swisha 200 kr (per nyckel) till 123 494 17 53 och märk med "Nyckel och ditt namn".

Ju fler nycklar som kommer tillbaka spontant, desto mindre "tjat-jobb" för Mona - som då kan få göra roligare saker. Och jo... Många av er som jag borde ha tjatat på (men inte hunnit) står kvar som "passiva medlemmar" och får "Ugglan Hoar" - som en liten påminnelse - just för att vi inte fått tillbaka nyckeln.

Ny utemöbel vid entrén
Har du sett vilken fin utemöbel som nu står utanför utanför Holkens entré ☺
Tanken är att vi ska kunna sitta där i samband med möten, eller kanske med en kaffe i eftermiddagssolen ?
Ni som är ledare får gärna tipsa era scouter om att sitta på bänkarna - inte kliva på bord och bänkar! (Det blir grusigt och lerigt, och tråkigt för dem som vill sitta där!)

100-Årsjubiléet vill bli fler i planeringsgruppen
Scouterna i Sollentuna firar 100 år i år - vi har en planeringsgrupp som börjar hitta på trevligheter, men de vill gärna bli fler! Vill du vara med så kontakta

Ny Arbetsgrupp - för att söka bidrag från Stiftelser mm
Det finns många stiftelser och liknande som delar ut bidrag till "såna som oss" - om man bara ansöker! Kårstyrelsen

Märken till Birkaballtsfunktionärer
Var du funktionär på Birkaballt i höstas, men blev utan märke?! Nu äntligen har det kommit fler märken! Du hittar ditt märke i en liten låda på Avdelningsfacken (nedanför trappan till övervåningen).

Uthyrt i Holken
Vi fortsätter påminna om att det nu är hyresgäster i Holken så gott som varje helg, så räkna med att det är upptaget. Vill ni förbereda kommande veckas program så går det bra på söndagar efter kl 15.